Tornioon perusteilla oleva pienpanimo keräsi juhannusaattona päättyneellä osakeannilla 1 070 400 euroa. Uusia B-osakkaita Sangen Oy sai lähes 2000. Kaukaisin sijoitus tehtiin Australian Queenslandissa.
”Tornion Panimon käynnistyminen varmistui jo 250 000 euron sijoituksilla. Yli miljoonan euron tulos tarkoittaa, että panimon vuosikapasiteetti kasvaa 200 000 litrasta 2 000 000 litraan”, kertoo Sangenin hallituksen puheenjohtaja Mikko Ahokas yhtiön lehdistötiedotteessa.
Yhtiön tarkoituksena on valmistaa entisissä Lapin Kullan tehdastiloissa Torniossa oluita ja tisleitä. Tuotteita ei ole vielä myynnissä.
Sangen ja sen tytäryhtiönä toimiva Tornion Panimo ovat palkanneet lisää väkeä. Sangenin markkinointijohtajana on aloittanut 1.6. Jami Teirikari, 46. Tornion Panimon johtajana aloittaa 1.8. Kaj Kostiander, 41.
HHelsinkiläiselle Grönille kaksi Michelin-tähteä – Michelin-oppaassa on nyt 34 ravintolaa Suomesta
Helsinkiläinen Grön nousi kaksi Michelin-tähteä ansainneiden ravintoloiden kunnoitettuun joukkoon. Puoli vuotta toiminut Boreal Helsingistä sai ensimmäisen tähtensä. Suomessa on nyt kahdeksan Michelin-tähtiravintolaa. Kahden tähden..




Facebook Comments