Nokian Panimo kasvattaa tuotantoaan vuosi vuodelta. Nokialaispanimo on reilusti kaksinkertaistanut juomamyyntinsä vuoden 2012 yhteensä 1,5 miljoonasta litrasta viime vuoden 3,4 miljoonaan litraan.
Samalla yhtiön liikevaihto on noussut 4,5 miljoonaan euroon. Liikevoitto oli viime vuonna 442 000 euroa. Yrityksen henkilömäärä oli vuoden lopussa 20 työntekijää.
Nokian Panimo vietti viime vuonna 25-vuotisjuhliaan. Yritys perustettiin alun perin nimellä Pirkanmaan Uusi Panimo PUP. Yhtiö vaihtoi nimensä vuonna 2004.
”Voimme olla tyytyväisiä 25. toimintavuotemme tulokseen. Saimme raskaan investointiohjelman ja myyntimme kasvaa suunnitellusti. Markkinoilla on edelleen vetoa pienten panimoiden erikoistuotteille, joten katsomme tulevaisuuteen positiivisesti”, sanoo yhtiön toimitusjohtaja Matti Heikkilä.
Tänä keväänä Nokian Panimo tuo markkinoille kuusi uutta tuotetta, jotka ovat Keisari 25 inkivääriolut sekä kolme uutta Sun’n virvoitusjuomaa ja kaksi makua Minea-hyvinvointijuomasarjaan.
Tuotantomäärältään Nokian Panimo on Suomen kolmanneksi suurin pienpanimo. Edellä on Laitilan Wirvoitusjuomatehdas. Kolmantena on Saimaan Juomatehdas.
HHelsinkiläiselle Grönille kaksi Michelin-tähteä – Michelin-oppaassa on nyt 34 ravintolaa Suomesta
Helsinkiläinen Grön nousi kaksi Michelin-tähteä ansainneiden ravintoloiden kunnoitettuun joukkoon. Puoli vuotta toiminut Boreal Helsingistä sai ensimmäisen tähtensä. Suomessa on nyt kahdeksan Michelin-tähtiravintolaa. Kahden tähden..




Facebook Comments