Alkon entinen pääjohtaja ja kokoomuksen kunniapuheenjohtaja Ilkka Suominen toteaa Verkkouutisten mukaan, että ”Alkon monopoli on niin last season”. Suominen kritisoi Alkon ristiriitaista roolia sekä kansanterveyden edistäjänä että alkoholimyynnin kasvattajana.
Aihe on puhuttanut sosiaalisessa mediassa myös muita poliitikkoja, kuten kokoomuksen Elina Lepomäkeä sekä sosiaalidemokraattien Timo Harakkaa.
”Olisiko ollut ryhdikkäämpää, jos Suominen olisi lausunut mielipiteensä jo silloin, kun nautti Alkon pääjohtajan palkkaa?” Harakka kysyy Lepomäeltä sosiaalisessa mediassa.
Seisemäntoista vuotta ei ole Harakan mielestä riittävän pitkä aika maailman tai mielipiteen muuttumiseen, sillä Suominen toimi Alkon pääjohtajana viimeksi vuonna 1999.
Kokoomuksen Elina Lepomäki haastaa Harakan ajattelemaan asiaa laajemmin: ”Ei kai tässä Timo ole kyse Ilkka Suomisen ryhdikkyydestä (jota ei käy kiistäminen), vaan siitä, miten voimme parantaa Suomen asioita jatkossa! Oletko mukana?”
Myös Ilkka Suominen lähettää Timo Harakalle terveisensä: ”Timo. Olit polvihousuiässä silloin, etkä voi muistaa että juuri kun sanoin niin kuin tänäänkin sanon, niin riitaannuin poliitikkojen kanssa.”
Suominen vastasi valtionyhtiö Alkon pilkkomisesta pienempiin osiin, kun Suomi liittyi Euroopan unioniin vuonna 1995.
HHelsinkiläiselle Grönille kaksi Michelin-tähteä – Michelin-oppaassa on nyt 34 ravintolaa Suomesta
Helsinkiläinen Grön nousi kaksi Michelin-tähteä ansainneiden ravintoloiden kunnoitettuun joukkoon. Puoli vuotta toiminut Boreal Helsingistä sai ensimmäisen tähtensä. Suomessa on nyt kahdeksan Michelin-tähtiravintolaa. Kahden tähden..




Facebook Comments